جمعه  27  مرداد  1396

سوالات متداول

    • علاوه بر بررسی هایی که در مورد شخصیت، سرمایه و فعالیت مشتری به عمل می آید، مشتری باید حتماً در زمینه خرید و فروش کالا فعال بوده و دارای مجوز کسب و کار صادره از مراجع ذیصلاح برای تجارت داخلی باشد. ضمناً تسهیلات مضاربه به تجارت خارجی تعلق نمی گیرد.

    • بله، ملک توسط ارزیاب بانک بازدید و ارزیابی و چنانچه از نظر تکمیل پرونده مشکلی وجود نداشته باشد برای هر واحد تا سقف 250 میلیون ریال و با توجه به پیشرفت کار تسهیلات در قالب مشارکت مدنی احداث بنا در ملک شریک پرداخت می گردد. ضمناً پرداخت تسهیلات به گونه ای است که با پرداخت آخرین بخش تسهیلات، پروژه می بایست تکمیل و آماده بهره برداری گردد.
    • با توجه به دستورالعمل های صادره از طرف بانک مرکزی شرایط اعطاء این نوع تسهیلات امکان پذیر نیست و مشتریان واجد شرایط می توانند چنانچه نیاز به استفاده از تسهیلات به دفعات زیاد را دارند، درخواست حد در قالب مضاربه خاص نمایند و در قالب آن حد به دفعات از تسهیلات مضاربه در قالب قراردادهای متعدد با دوره های مقتضی استفاده نمایند.
    • در صورتی که متقاضی دارای شرایط و ضوابط شغل مورد نظر باشد؛ پس از بررسی های لازم، بر اساس اولویت های دعوت به همکاری و در صورت نیاز بانک، دعوت از متقاضی صورت می پذیرد. مدت زمان انتظار متقاضیان برای دعوت به مصاحبه، به شرایط ایشان و اولویت های بانک بستگی دارد و تاریخ ثبت نام متقاضیان در این خصوص تاثیرگذار نمی باشد.

    • در صورتیکه کد پیگیری خود را فراموش کرده اید با مراجعه به این بخش وارد کردن کد ملی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد خود می توانید‌آن را بازیابی نمایید. در صورت صحیح وارد کردن اطلاعات ذکر شده کد پیگیری به آدرس پست الکترونیکی شما که در هنگام ثبت نام ذکر کرده اید ارسال خوهد شد. در صورت عدم دریافت نامه در Inbox لطفا بخش مربوط به Bulk و Spam را کنترل نمایید.
    • شما مشتری گرامی می توانید با استفاده از بانکداری مجازی و یا مراجعه حضوری ، نزد هر یک از شعبه های بانک اقدام به افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری نمایید. برای افتتاح حساب ارائه شناسنامه عکس دار و کارت ملی و تکمیل نمونه های مربوطه در شعبه مورد نظر ضروری می باشد. هر شخص حقیقی كه به سن 18 سال تمام رسیده باشد ویا حكم رشد وی از طرف دادگاه صالحه صادر شده باشد می تواند به نام خود در بانك سپرده سرمایه گذاری افتتاح نماید. افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری با حق برداشت از حساب توسط مادر به نام فرزند صغیر خود در صورتی مجاز است كه مادر وصی و یا قیم فرزند صغیر خود باشد.
    • ممكن است دو نفر یا بیشتر تصمیم بگیرند به صورت مشترك حساب سپرده سرمایه گذاری افتتاح نمایند كه در این صورت رعایت نكات زیر الزامی است. نحوه و ترتیب استفاده از حساب (متفقاً یا منفرداً ) قید و میزان سهم هر یك مشخص و چگونگی برداشت از حساب صریحا تعیین و اعلام شود. امضاء یا امضاهایی که موقع افتتاح حساب برای استفاده از حساب تعیین می شود تا زمانی كه درخواست و یا دستور کتبی مخالفی از طرف هیچ یك از صاحبان به بانك واصل نشده باشد معتبر خواهد بود و در غیر اینصورت بانک از برداشت در مقابل امضا یا امضاهای تعیین شده قبلی خودداری می نماید.
    • برای اینكه وكیل حق استفاده از حساب را داشته باشد باید وكالت نامه رسمی( ثبتی ) و معتبر كه از جانب صاحب حساب به وی داده شده است را هنگام افتتاح حساب ارائه نماید در غیر اینصورت صاحب حساب و وكیل وی می توانند با مراجعه به شعبه و تنظیم وكالت نامه داخلی بانك در حضور مسئول مربوطه اقدام نمایند.
    • افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری برای اشخاص حقوقی چنانچه طبق مقررات و ضوابط مربوطه در ایران به ثبت رسیده باشند بلا مانع است و مدارک لازم جهت افتتاح حساب به شرح زیر می باشد : *تقاضای شرکت مبنی بر افتتاح حساب که به امضاء صاحبان امضای مجاز و مهر شرکت رسیده باشد. *فتوکپی مصدق اساسنامه *فتوکپی مصدق شرکتنامه *آگهی روزنامه رسمی کشور مبنی بر تاسیس شرکت و انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیر عامل و معرفی اشخاصی که حق امضای چکها و اسناد تعهد آور شرکت را دارند. *در اساسنامه شرکت که به تصویب صاحبان سهام رسیده اجازه افتتاح حساب قرض الحسنه جاری و داد و ستد با بانک صراحتاً قید شده باشد. *آخرین صورتجلسه مجمع عمومی شرکت ، حدود و مدت اختیارات هیات مدیره و صاحبان امضای مجاز شرکت *اصل وفتوکپی شناسنامه هریک از امضاداران مجاز شرکت *اصل و تصویر کارت ملی هر یک از امضاداران مجاز شرکت *تکمیل فرم های مربوطه
    • سپرده قرض الحسنه جاری یکی از ابزارهای مهم در مبادلات پولی و بازرگانی شناخته شده می‌باشد. از مزایای چک‌های صادره مشتریان عهده بانک پاسارگاد قابلیت وصول آن‌ها در کلیه شعبه های بانک در سراسر کشور می‌باشد. (شرایط): افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری نیاز به اخذ معرف دارد.معرف باید دارای حساب سپرده قرض الحسنه جاری نزد یکی از بانکها باشد و امضائ وی مورد تائید بانک باشد. افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری نیاز به اخذ استعلام از بانک مرکزی برای صاحب حساب و وکیل ایشان ( اعم از اشخاص حقیقی وحقوقی ) دارد. مدت اعتبار استعلام ها پانزده روز می باشد. باتوجه به قابلیت ارائه دسته چک به مشتری در این حساب کلیه مقررات مربوط به دسته چک بر آن نافذ می باشد.
    • (حساب سپرده قرض الحسنه جاری برای اشخاص حقیقی خارجی): افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری برای اتباع بیگانه علاوه بر رعایت مقررات و ضوابطی که برای افتتاح این گونه حسابها برای اشخاص حقیقی بر شمرده شد مستلزم رعایت موارد زیر می باشد. معرفی یکی از مشتریان بانک یا ارائه معرفی نامه کتبی از جانب یکی از ارگانهای دولتی و یا سفارتخانه های خارجی مبنی بر شناسایی و تایید متقاضی افتتاح حساب. دارا بودن پروانه اقامت معتبر نظیرگذرنامه یا دیگر مدارک رسمی عکس دار. یک برگ تصویراز گذرنامه و پروانه اقامت . (افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری برای اشخاص حقوقی خارجی): افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری برای اشخاص حقوقی خارجی چنانچه طبق مقررات و ضوابط مربوطه در ایران به ثبت رسیده باشند بلامانع و نحوه افتتاح حساب همانند اشخاص حقوقی ایرانی می باشد.
    • هر گونه تغییرات در حساب های مشترک از قبیل تغییر میزان سهم شرکاء و تغییر تعداد شرکاء و کلاً هر اقدامی که منجر به تغییر مشخصات اولیه این نوع حساب ها گردد، منوط به موافقت کلیه طرف های حساب سپرده مشترک باشد. تبدیل سپرده های انفرادی به مشترک ممنوع می باشد.
    • تمدید سپرده در تاریخ سررسید بصورت خودکار ( در صورت وجود آن نوع از سپرده در سبد محصولات ) صورت می گیرد مگر آنکه صاحب سپرده در تاریخ سررسید طی مراجعه حضوری به شعبه افتتاح کننده ، درخواست خود را تسلیم بانک نماید. افزایش مبلغ سپرده مدت دار در طول مدت سپرده گذاری امکان پذیر نمی باشد.
    • فسخ یا کاهش مبلغ سپرده به درخواست حضوری صاحب حساب در شعبه افتتاح کننده در هر زمان و طبق مقررات موجود و محاسبه سود با نرخ سود سپرده متناظر امکان پذیر می باشد. در صورت فسخ سپرده قبل از یک ماه هیچ سودی به آن تعلق نخواهد گرفت.
    • تاریخ واریز سود سپرده ها بصورت پیش فرض یک ماه پس از تاریخ افتتاح حساب می باشد که مشتری در صورت تمایل می تواند نسبت به درخواست تغییر آن به روز دلخواه خود ، از طریق مراجعه حضوری یا سامانه بانکداری مجازی اقدام نماید . لازم به توضیح است در صورت تغییر روز واریز سود چنانچه مقطع واریز سود بعدی از زمان درخواست کمتر از یک ماه باشد سود تجمیعی در دوره پس از آن بصورت یکجا واریز خواهد شد . جهت تغییر سپرده مقصد واریز سود نیز می توان از طریق مراجعه حضوری به شعبه یا بانکداری مجازی اقدام نمایید . لازم به توضیح است درخواست تغییرات فوق حداکثر 2 بار در ماه قابل انجام می باشد.
    • مشتریان گرامی می توانند در زمان افتتاح حساب یا مراجعه حضوری به هریک از شعبه های بانک نسبت به درخواست صدور کارت نقدی اقدام نمایند . صدور این کارت ها در کلیه شعبه ها بصورت آنی می باشد.
    • خیر صدور کارت نقدی برای اشخاص حقوقی ممنوع می باشد . لازم به توضیح است در بانک پاسارگاد جهت رفاه حال مشتریان حقوقی گرامی ، شماره کارت 16 رقمی مجازی به منظور امکان واریز به حساب ایشان از سایر کارت های عضو شبکه شتاب صادر می گردد که فقط قابلیت دریافت وجه دارد.
    • نظر به این که در افتتاح حساب های ارزی همانند حساب های ریالی می بایست هویت و اصالت متقاضی صاحب حساب برای بانک احراز گردد ، لذا اشخاص می توانند با مراجعه به سفارت یا کنسولگری های ایران و تنظیم وکالت نامه به طرفیت یک شخص ایرانی به عنوان وکیل یا نماینده قانونی افتتاح حساب نمایند . جزییات بیشتر در مورد این موضوع را می توانید در این صفحه مشاهده فرمایید.
    • جهت ارسال حواله به خارج کشور مشتری بانک می بایست نسبت به افتتاح یک حساب (ارزی یا ریالی ) در شعب ارزی اقدام نماید .سپس با تکمیل فرم تقاضای ارسال حواله ارزی در شعبه مربوطه نسبت به ارسال وجه اقدام نماید . جهت دریافت وجه از خارج کشور مشتریان باید ضمن افتتاح حساب اطلاعات ضروری شامل :نام کامل خود به انگلیسی ، شماره حساب در شعبه مربوطه و سوئیفت کد بانک پاسارگاد (BKBPIRTHXXX) را به فرستنده حواله اعلام نمایند .
    • عبارت از کدی ثابت است که به سهامداران حقیقی و حقوقی از طرف بورس تعلق می گیرد تا در هنگام انجام معاملات (خرید و فروش سهام) از آن در بورس استفاده شود. این کد متشکل از 3 حرف اول نام خانوادگی یا شرکت و یک عدد 5 رقمی است.
    • پس از دریافت کد سهامداری شخص می تواند در هر یک از کارگزاری های مجاز نسبت به خرید و فروش سهام اقدام نماید و هیچ محدودیتی از نظر انتخاب کارگزار وجود ندارد. فرد سرمایه گذار می تواند با انتخاب یک کارگزار دقیق و متعهد که در اجرای عملیات صالح و متخصص باشد به کاهش ریسک سرمایه گذاری خود کمک نماید و حتی با بهره گیری از تجارب آنها ، بازده بیشتری بدست آورد. دارایی سهامداران در هر یک از نمادهای معاملاتی زیر نظر یک کارگزاری (کارگزار ناظر) قرار می گیرد و از آن پس سهامداران دارایی سهام خود را در هر نماد معاملاتی صرفا" از طریق کارگزار ناظر خود در آن نماد معاملاتی می توانند به فروش برسانند هر چند که سهامداران می توانند با مراجعه به هر یک از کارگزاران نسبت به خرید سهام اقدام نمایند. ممکن است دارایی سهامدار در یک نماد معاملاتی زیر نظر یک کارگزار ناظر و در نماد معاملاتی دیگر زیر نظر کارگزار ناظر دیگری باشد اما در هر صورت سهامدار می تواند با مراجعه به هر یک از شرکتهای کارگزاری و تکمیل فرم مربوطه نسبت به تغییر ناظر سهام خویش اقدام نماید.
    • انجام معاملات سازمان بورس و اوراق بهادار از ساعت 9 لغایت 12:30 می باشد. پس از انجام معاملات، تسویه معاملات بین فروشنده و خریدار توسط کارگزار فروشنده و کارگزار خریدار از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام می شود. شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان امین نقش اتاق پایاپای را ایفا می کند. تسویه معاملات سه روز کاری بعد از انجام معامله (T+3) صورت می گیرد.
    • ارزش اسمی در مقابل ارزش معاملاتی سهم مطرح می شود. ارزش اسمی بیانگر سرمایه قانونی شرکت است و ارزش معاملات بازگو کننده مبلغی است که خریدار حاضر است بابت آن سهم بپردازد و دارنده آن سهم حاضر به فروش آن است و در واقع تابعی از عرضه و تقاضا (Supply and Demand) است. ارزش اسمی در قدرت سودآوری و ارزش بازار تأثیری ندارد و در ایران صرفا" در موارد افزایش سرمایه از آن استفاده می شود.
    • بر اساس مقررات بورس، نرخ سهام در هر روز بیشتر از 5 درصد نمی‌تواند کاهش یا افزایش پیدا کند. مثلا اگر قیمت پایانی دیروز 1000 ریال بوده باشد سقف و کف قیمت امروز 950 و 1050 ریال خواهد بود. به عبارتی بیشترین قیمتی که امروز می‌توانیم سهام را بفروشیم 1050 ریال است و کمترین قیمتی که برای خرید می توانیم پیشنهاد دهیم 950 ریال است و سیستم معاملات اجازه معامله خارج از این محدوده را نمی‌دهد. به این 5 درصد حد نوسان قیمت روزانه گفته می شود که بر اساس آن دامنه مجاز نوسان برای هر روز تعیین می‌شود.
    • کد شرکت ها که برای سهولت شناسایی و دسته بندی آنها در بورس تهران مورد استفاده قرار می گیرد و عبارت است از حرف اختصاری اول که نشان دهنده صنعتی می باشد که آن شرکت در آن زمینه فعالیت دارد و خلاصه ای از نام شرکت در ادامه. به عنوان مثال نماد وپاسار که معرف نماد معاملاتی بانک پاسارگاد (گروه بانکها و موسسات اعتباری) نزد سازمان بورس و اوراق بهادار می باشد.
    • اعلامیه خرید و فروش یک روز کاری پس از انجام معامله در محل کارگزاری، آماده تحویل به خریداران و فروشندگان سهام است. همچنین برگ سهام خریداری شده سه روز کاری پس از انجام معامله (T+3) از طریق مراجعه به کارگزار ناظر قابل دریافت می باشد. فروش سهام خریداری شده نیز از هنگام دریافت گواهی‌نامه نقل و انتقال و سپرده سهام امکان‌پذیر می‌باشد.
    • گواهینامه نقل و انتقال و سپرده اوراق بهادار (برگ سهام) سهامداران محترمی که در افزایش سرمایه های بانک پاسارگاد شرکت نموده اند پس از اعمال مراحل قانونی ثبت و سپرده شدن سهام ایشان، از طریق مراجعه حضوری به امور سهام و یا هر یکی از شعبه های بانک پاسارگاد و با ارائه مدارک شناسایی معتبر (در موارد وکالتی، ارائه اصل و یا کپی برابر اصل وکالتنامه الزامی است) قابل دریافت می باشد. لازم به ذکر است در خصوص مراجعه حضوری سهامداران گرامی به شعبه ها، درخواست کتبی ایشان مبنی بر دریافت برگ سهام توسط شعبه بصورت سیستمی به امور سهام ارسال گردیده و متعاقبا" اصل برگ سهام از طریق امور سهام به شعبه مربوطه تحویل می گردد. همچنین در زمان انجام معاملات از طریق شرکت های کارگزاری، برگ سهام ناشی از خرید و فروش سه روز کاری پس از انجام معامله (T+3) از طریق مراجعه (خریداران و فروشندگان) به کارگزار ناظر قابل دریافت می باشد.
    • یک معیار آماری است که نشان دهنده روند کلی بازار (بازدهی بازار) بوده و تغییر آن (به منفی یا مثبت) نشان دهنده تغییر مثبت یا منفی کل بازار است.
    • حداکثر چهار ماه بعد از پایان سال مالی، سهامداران و مدیران شرکت ها برای ارائه وضعیت مالی و تعیین تکلیف صورت های مالی، جلسه ای را تشکیل می دهند که به آن مجمع عمومی عادی سالیانه گفته می شود. در این مجمع هیأت مدیره شرکت گزارش خود را به همراه صورت های مالی سال گذشته به سهامداران ارائه می دهد و سهامداران در مورد مقدار و چگونگی تقسیم سود اعلام نظر و رأی گیری می کنند که در نهایت آنچه مورد تأیید (اکثریت نصف بعلاوه یک آراء حاضر در جلسه) قرار بگیرد معتبر و قابل اجرا می باشد. انتخاب حسابرس ، انتخاب بازرس قانونی و علی البدل شرکت ، تعیین حق الزحمه ایشان، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف و پاداش هیأت مدیره، تعیین روزنامه های کثیرالانتشار جهت درج آگهی ها و غیره از دیگر موارد دستور جلسه این مجمع می باشد.
    • به جز مجمع عمومی عادی سالیانه هر مجمع دیگری که تشکیل شود به آن مجمع فوق العاده می گویند. مجمع فوق العاده معمولا" برای انتخاب اعضای هیأت مدیره، افزایش سرمایه، تغییر آدرس شرکت، تغییر اساسنامه شرکت و برخی موارد دیگر تشکیل می شود. تصمیمات در مجمع فوق العاده نیز از طریق رأی گیری از سهامداران انجام می پذیرد.
    • شرکت ها برای فعالیت ها و تهیه صورت های مالی خود، یک دوره زمانی یک ساله را با آغاز و پایان مشخص تعیین می کنند که به آن سال مالی شرکت گفته می شود. سال مالی اکثر شرکت های بورس (همانند بانک پاسارگاد) از ابتدای فروردین هر سال تا پایان اسفند ماه همان سال، و برای شرکت های سرمایه گذاری و خدمات مالی، به خاطر نوع فعالیت آنها، از ابتدای مهرماه تا پایان شهریور ماه یا از ابتدای دی ماه تا پایان آذر ماه تعیین می شود. سود و زیان شرکت ها معمولا" پس از پایان سال مالی شرکت ها محاسبه و اعلام می شود. پس از پایان این دوره یک ساله، هیأت مدیره گزارش کار خود را اعلام می دارد و سهامداران نیز در پایان سال مالی از وضعیت مالی و سود و زیان یک ساله شرکت آگاه می شوند.
    • مدیران شرکت‌ها در ابتدای سال مالی با توجه به چشم‌انداز فعالیت‌های شرکت، EPS معینی را پیش‌بینی و اعلام می‌کنند. اما در طی سال با توجه به روند فعالیت ممکن است تغییر و اصلاح در EPS اعلام شده ضروری به نظر برسد و براساس عملکرد شرکت EPS جدیدی اعلام شود. به این تغییر تعدیل EPS گفته می‌شود.
    • همه ساله شرکت‌ها بخشی از سود خالص را مطابق قانون (ذخیره قانونی) و بخشی را براساس نیاز شرکت نزد خود نگهداری می‌کنند و مابقی را بین سهامداران تقسیم می‌نمایند. برای محاسبه سود تقسیمی هر سهم، سود تقسیمی سهامداران عادی بر تعداد سهام عادی که در دست سهامداران است تقسیم می شود. پرداخت سود نقدی توسط شرکت به صاحبان سهام (بر اساس ماده 240 قانون تجارت) باید ظرف 8 ماه پس از تصمیم مجمع عمومی عادی سالیانه راجع به تقسیم سود انجام پذیرد.
    • سرمایه عبارت است از حق یا علاقه صاحبان یک شرکت نسبت به دارایی آن شرکت. سرمایه شرکت از کم کردن مجموع بدهی ها از جمع دارایی های آن به دست می آید. به عبارت دیگر، پس از پرداخت تمام بدهی ها و تعهدات یک شرکت آنچه از دارایی ها باقی می ماند متعلق به صاحبان آن شرکت است.
    • شرکت ها برای اجرای طرح های جدید و یا گسترش فعالیت های خود به منابع مالی جدید نیاز دارند. این وجوه به روش های مختلفی تأمین می گردد. یکی از شیوه های تأمین مالی، افزایش سرمایه است که در نتیجه آن تعداد سهام شرکت افزایش می یابد. برای افزایش سرمایه، هیأت مدیره در مجمع عمومی فوق العاده، علت افزایش سرمایه و شیوه به کارگیری و بازدهی مورد انتظار آن را شرح می دهد و در صورتی که سهامداران طرح توجیهی (Business Plan) هیأت مدیره را تصویب کنند، افزایش سرمایه اجرا می شود. انواع روش های افزایش سرمایه عبارتند از: 1- افزایش سرمایه از محل آورده نقدی 2- افزایش سرمایه از محل مطالبات 3- افزایش سرمایه به روش جایزه (از محل اندوخته یا همان سود انباشته) 4- افزایش سرمایه از محل صرف سهام (سلب حق تقدم از سهامداران) 5- افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارائیهای شرکت 6- افزایش سرمایه به روش ترکیبی (آمیخته ای از 2 یا چند روش قبلی)
    • هر فردی که می خواهد برای اولین بار در بورس سرمایه گذاری و مشارکت نماید، باید با همراه داشتن مدارک لازم (اصل شناسنامه و کارت ملی) به یکی از کارگزاران رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه و با پر کردن فرم مربوطه نسبت به دریافت کد سهامداری اقدام نماید. شخص برای خرید هر سهم می تواند با واریز وجه مورد نیاز به حساب کارگزار و با پر کردن فرم مربوطه با ذکر مشخصات (نام شرکت، تعداد سهام، مبلغ سرمایه گذاری، تعیین قیمت، سهم، حق تقدم) نسبت به خرید سهام دلخواه اقدام نماید. در هنگام پر کردن فرم، متقاضی می تواند برای خرید سهام دلخواه سقف قیمت مشخصی را اعلام نماید که کارگزار حق خرید بالاتر از آن قیمت را ندارد و یا اینکه دست کارگزار را برای خرید در هر قیمت ممکن باز بگذارد. به همین ترتیب شخص برای فروش سهام خود با در دست داشتن برگ سهام (سپرده) و پر کردن فرم مربوطه در کارگزاری می تواند نسبت به فروش سهام اقدام نماید و باز هم می تواند برای کارگزار حداقل قیمت فروش را مشخص نماید که کارگزار حق فروش در قیمتهای کمتر را ندارد و یا اینکه فروش را با صلاحدید کارگزار و در هر قیمت ممکن انجام دهد. افراد باید بدانند که هیچ کس به جز سهامدار حق خرید و فروش سهام دیگری حتی بستگان درجه اول را ندارد. به همین ترتیب حق هیچ گونه برداشت مالی از حساب افراد به شخص دیگری واگذار نمی شود مگر آنکه این اقدام با طی مراحل قانونی و اخذ وکالتنامه و تأییدیه اداره حقوقی سازمان بورس اوراق بهادار همراه شود. حق العمل کارگزاری ها جهت خرید سهام معادل 486/0% نرخ خرید (کارمزد خرید) و برای فروش سهام معادل 029/1% نرخ فروش (کارمزد و مالیات فروش) می باشد.
    • مشتریان بانک پاسارگاد می توانند با مراجعه حضوری به هر یک از شعبه های بانک پاسارگاد نام کاربری و رمز عبور این سامانه را دریافت و بدون محدودیت در سراسر جهان از این خدمات بهره مند گردند. برای ورود به این سامانه می بایست به آدرس www.BPI.IR مراجعه نموده و گزینه "ورود به بانکداری مجازی" را انتخاب نمایید و یا می توانید بصورت مستقیم به آدرس های زیر مراجعه نماید . https://ib.bpi.ir یا https://ibank.bankpasargad.com
    • 1- ورود به شیوه رمز ثابت : در این روش مشتری با ورود نام کاربری و رمز عبور خود وارد سیستم می شود. / 2- شناسایی 2 عاملی ( SMS ) : در این روش مشتری با ورود نام کاربری و رمز ورود ویژه این روش که از شعبه دریافت نموده است ( این رمز با رمز شیوه ثابت متفاوت است و می بایست بصورت جداگانه از هر یک از شعبه ها دریافت گردد ) و رمز یکبار مصرف ارسالی به شماره همراه خود وارد سیستم می شود که امنیت بالاتری از روش ثابت داشته و از امکان انتقال وجه با مبالغ بالاتری نسبت به شیوه ثابت برخوردار است . / 3- شناسایی 2 عاملی ( همراه پرداخت ) : درصورت انتخاب گزینه «شناسایی دوعاملی (پرداخت همراه)» و پس از نصب برنامه سامانه پرداخت همراه از طریق لینک (http://bpi.ir/mobilePayment)، وارد سامانه پرداخت همراه شده و در صفحه اصلی گزینه رمز یکبار مصرف را انتخاب نموده و رمز ارسالی در محل مربوطه ثبت و وارد سیستم می شوید .
    • 1- امکان انتقال از کارت به کارت های عضو شبکه شتاب 30،000،000 ریال در روز ( امکان افزایش این مبلغ مقدور نیست ) / 2- امکان انتقال از کارت به کارت های بانک پاسارگاد 30،000،000 ریال در روز که می توان با درخواست حضوری در شعبه این مبلغ را تا 100،000،000 ریال در روز افزایش داد.( توضیح اینکه این سقف از سقف انتقال خودپرداز جدا می باشدو مشتری می تواند از هر دو استفاده نماید.) / 3- امکان انتقال بین حساب های خود در شبکه بانک پاسارگاد بصورت نامحدود. / 4- امکان انتقال به حساب های دیگران در بانک پاسارگاد به مبلغ 10،000،000 ریال در روز بصورت پیش فرض و قابل افزایش تا 300،000،000 ریال در روز در شیوه ثابت و 3،000،000،000 ریال در روز در شیوه 2 عاملی از طریق شعبه. / 5- امکان انتقال وجه به شماره شبای سایر بانک ها به مبلغ 20،000،000 ریال در روز بصورت پیش فرض و قابل افزایش تا 300،000،000 ریال در روز در شیوه ثابت و 500،000،000 ریال در روز در شیوه 2 عاملی از طریق شعبه . / 6- امکان معرفی حساب خاص ( حساب دیگران در پاسارگاد و شبای سایر بانک ها ) از طریق مراجعه به شعبه که در این صورت می توان برای هریک از حساب های معرفی شده تا مبلغ 2،000،000،000 ریال در روز انتقال وجه انجام داد.
    • چنانچه هنگام ورود با پیغام خطای محدودیت ورود مواجه شدید این به آن به معناست که شما قبلا در قسمت تظیمات امنیتی بانکداری مجازی کشور یا کشورهایی را جهت ورود به این سامانه را انتخاب نمودید و آی پی فعلی سیستم شما مربوط به آن کشور ها نیست . این موضوع به روش های زیر قابل رفع می باشد : 1- حصول اطمینان از غیر فعال بودن Proxy ، فیلتر شکن 2- تماس با شرکت تامین کننده اینترنت خود 3- مراجعه به هر یک از شعبه ها و در خواست حذف محدودیت 4- ورود به سامانه با استفاده از خدمات اینترنت شرکتی دیگر مثل اینترنت سیم کارت یا سایر و برداشتن محدودیت موجود .
    • در سامانه بانکداری مجازی می توان با ورود به قسمت کارت در منوی اصلی و انتخاب گزینه " خدمات محدودیت های کارت " نسبت به اعمال محدودیت در انتقال وجه ، خرید و برداشت از کارت و همچنین در صورت تمایل نسبت به حذف و تغییر در این محدودیت ها اقدام نمود . در مورد سایر گزینه ها مثل انتقال وجه به حساب دیگران یا انتقال وجه بین بانکی هر گونه تغییر توسط شعبه های بانک انجام پذیر می باشد.
    • 1- مراجعه حضوری به شعبه ( در صورت فراموشی ) 2- ورود به سامانه بانکداری مجازی و انتخاب گزینه تنظیمات در بالای صفحه لازم به توضیح است که حداقل تعداد کاراکتر برای رمز ورود 8 کاراکتر می باشد. در صورت تمایل به تغییر نام کاربری می بایست از ترکیب اعداد و حروف استفاده نمایید.
    • مسدود شدن نام کاربری به دلیل 4 بار ورود رمز اشتباه می باشد که بار اول به مدت 1 ساعت مسدود بوده و مجدد سیستم اجازه ورود رمز صحیح و استفاده از خدمات را صادر می کند . در صورتیکه پس از 1 ساعت مسدودی مجددا رمز اشتباه وارد شود دسترسی کاربر غیر فعال شده و برای فعال سازی مجدد می بایست به نزدیک ترین شعبه مراجعه نماید.
    • کاربران سامانه بانکداری مجازی در صورت تمایل می توانند با مراجعه به هر یک از شعبه ها یا تماس با 82890 و انتخاب گزینه 2 (مرکز مشاوره ) درخواست خود مبنی بر غیر فعال نمودن سرویس خود را اعلام نمایند . فعال شدن مجدد دسترسی کاربر صرفا از طریق مراجعه به شعبه ها امکان پذیر می باشد.
    • این اتفاق به 2 دلیل رخ می دهد : 1- غیر فعال شدن کارت نقدی 2- هم نام نبودن کاربر و دارنده کارت یعنی شخصی که وارد اینترنت بانک شده با دارنده کارت متفاوت می باشد که برای رفع این مشکل یا باید با کاربری دارنده کارت وارد سیستم شد یا از طریق شعبه کارتی بنام خود کاربر اخذ نمود.
    • برای استفاده از این نرم افزار 2 اقدام لازم است : 1- مراجعه به نزدیکترین شعبه بانک پاسارگاد و دریافت نام کاربری و رمز ورود 2- ورود به صفحه اصلی سایت بانک به آدرس www.bpi.ir ورود به قسمت موبایل بانک و سپس نصب اپلیکیشن مربوطه طبق فایل راهنما
    • / خدمات سپرده: / • مشاهده فهرست و جزئیات سپرده ها ( موجودی، شماره شبا و...) • مشاهده صورت حساب سپرده ها به همراه نمودار گردش سپرده • امکان یادداشت گذاری بر روی گردش سپرده • انتقال وجه داخلی ( به حساب خود نا محدود ، به حساب دیگران به مبلغ 10،000،000 ریال بصورت پیش فرض و قابل افزایش تا 300،000،000 ریال از طریق درخواست حضوری به نزدیکترین شعبه ) و بین بانکی پایا ( به مبلغ 20،000،000 ریال در روز و قابل افزایش تا 300،000،000 ریال از طریق درخواست حضوری به نزدیکترین شعبه ) ( نکته :جهت استفاده از خدمت انتقال وجه پایا، می بایست از طریق بستر ارتباطی اینترنت وارد سامانه همراه بانک شوید) • انتقال وجه مستمر (دوره ای) داخل بانکی و بین بانکی • پرداخت قبض با سپرده / خدمات کارت: / • مشاهده موجودی کارت (کلیه کارت های بانک پاسارگاد) • انتقال وجه کارت به کارت (کارت های عضو شبکه شتاب) " تا سقف 30،000،000 ریال در روز (. نکته :جهت استفاده از خدمت انتقال وجه کارت به کارت به سایر بانک ها، می بایست از طریق بستر ارتباطی اینترنت وارد سامانه همراه بانک شوید.) " • لازم به توضیح است در صورت تمایل می توانید با مراجعه به نزدیکترین شعبه بانک پاسارگاد سقف انتقال وجه کارت به کارت های پاسارگاد را تا 100،000،000 ریال در روز افزایش دهید. • پرداخت قبض (با امکان اسکن بارکد قبض برای گوشی های اندروید و آی او اس) • خرید شارژ تلفن همراه (ایرانسل، همراه اول، رایتل و تالیا) • مسدود نمودن کارت (کارت های بانک پاسارگاد) • دریافت سه گردش آخر کارت (کارت های بانک پاسارگاد) • امکان دریافت موجودی کارت /خدمات تسهیلات: / • مشاهده فهرست تسهیلات و جزئیات آنها • پرداخت قسط پیگیری • جستجو و مشاهده گزارش وضعیت تمام تراکنشهای انجام شده از طریق گوشی تلفن همراه شامل : انتقال وجه(سپرده)، پرداخت قبض، خرید شارژ ایرانسل، خرید شارژ همراه اول، خرید شارژ رایتل، خرید شارژ تالیا و انتقال وجه کارت به کارت
    • برای این کار می بایست وارد برنامه شده و وارد گزینه "سایر" شوید. اگر نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده اید به نزدیکترین شعبه مراجعه نمایید. لازم به توضیح است که حداقل تعداد کاراکتر برای کاربری و رمز ورود جدید 8 کاراکتر می باشدو در صورت تمایل به تغییر نام کاربری می بایست از ترکیب اعداد و حروف استفاده نمایید و استفاده از کارکترهای صرفا عدد مجاز نمی باشد.
    • برای نصب برنامه در سیستم عامل IOS ( گوشی های اپل ) می بایست پس از در یافت فایل IPA مراحل زیر را انجام دهید : / Settings > General > Profiles / Device Management / انتخاب tOrange Soft B.V / انتخاب گزینه Trust یا Verify / (جهت مشاهده مسیر فوق در IOS 10 می بایست اینترنت تلفن همراه فعال باشد) / لازم به توضیح است پس از هر بار بروزرسانی سیستم عامل گوشی در صورت مشاهده خطا مراحل فوق را انجام دهید.
    • برای این منظور به آدرس https://epay.bpi.ir/MobilePaymentDownload.aspx مراجعه نموده و با توجه به سیستم عامل گوشی خود ( اندروید ، IOS یا ویندوز فون ) نرم افزار مربوطه را دانلود و با توجه به فایل راهنما آن را نصب و راه اندازی نمایید . یا اینکه وارد صفحه اصلی سایت به آدرس www.bpi.ir شده و سپس گزینه "سامانه های موبایلی" را انتخاب و روی گزینه "پرداخت همراه " کلیک نمایید .رمز ورود به این اپلیکیشن توسط خود کاربر در اولین ورود تعریف می شود . توجه اینکه گوشی های اپل فقط در بستر ارتباطی اینترنت قابلیت استفاده از این نرم افزار را دارند.
    • • اعلام موجودی کارت (کارت های بانک پاسارگاد ) • انتقال وجه کارت به کارت تا مبلغ 30،000،000 ریال در روز (کارت های عضو شبکه شتاب) "جهت استفاده از خدمت انتقال وجه کارت به کارت به سایر بانکها، می بایست از طریق بستر ارتباطی اینترنت وارد سامانه همراه بانک شوید." • انتقال وجه کارت به سپرده تا مبلغ 30،000،000 ریال در روز (سپرده های بانک پاسارگاد) • پرداخت قبض گروهی (با امکان اسکن بارکد قبض) • پرداخت قبض همراه اول از طریق شماره موبایل • خرید شارژ ایرانسل، همراه اول، رایتل و تالیا • امکان جستجو و مشاهده گزارش وضعیت تمام تراکنش های انجام شده بر روی گوشی • تغییر رمز اینترنتی (رمز دوم) کارت (کارت های بانک پاسارگاد) • امکان دریافت رمز دو عاملی یکبار مصرف بانکداری مجازی (اینترنت بانک) • دریافت ده گردش آخر کارت (کارت های بانک پاسارگاد) • مسدود نمودن کارت(کارت های بانک پاسارگاد) • نمایش شعبه های بانک بر روی نقشه (جدید) • امکان ورود با اثر انگشت (جدید)
    • کارت نقدی پاسارگاد ابزاری است بسیار مناسب جهت برداشت و انتقال وجوه که به صورت ریالی متکی به کلیه حساب‌های مشتریان صادر می‌شود.
    • برای این منظور می بایست با در دست داشتن کارت ملی به نزدیکترین شعبه بانک پاسارگاد مراجعه نموده و کارت جدید خود را بصورت آنی دریافت نمایید . لازم به توضیح صدور کارت با شماره قبلی تنها در صورتی ممکن است که کارت قبلی را به شعبه تحویل نمایید.
    • برای این منظور راه های گوناگونی به شرح ذیل وجود دارد : 1-مسدود کردن کارت از طریق سامانه های موبایلی (همراه بانک و سامانه پرداخت همراه) 2-مسدود کردن کارت از طریق خودپردازهای بانک پاسارگاد از طریق منوی عملیات بدون کارت 3-مسدود کردن کارت از طریق سامانه بانکداری مجازی (اینترنت بانک) 4-مسدود کردن کارت از طریق تماس با شماره 82890 و انتخاب داخلی 2 5-مسدود کردن کارت از طریق تماس با شماره 23505 (شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد) 6-مراجعه به نزدیکترین شعبه بانک پاسارگاد
    • این کار از 2 طریق امکان پذیر است . اگر کاربر اینترنت بانک باشید در منوی کارت و انتخاب گزینه مربوطه ( "خدمات تغییر سپرده های کارت" / " تغییر سپرده اصلی کارت " ) می توانید نسبت به تغییر سپرده اصلی کارت خود اقدام نمایید . اگر کاربر اینترنت بانک نیستید می بایست با در دست داشتن کارت ملی به نزدیکترین شعبه بانک پاسارگاد مراجعه نمایید.
    • این کار از 2 طریق امکان پذیر است . اگر کاربر اینترنت بانک باشید در منوی کارت و انتخاب گزینه مربوطه ( " خدمات تغییر سپرده های کارت " / " افزودن سپرده فرعی به کارت " ) می توانید نسبت به اضافه کردن سپرده یا سپرده های فرعی به کارت خود اقدام نمایید . اگر کاربر اینترنت بانک نیستید می بایست با در دست داشتن کارت ملی به نزدیکترین شعبه بانک پاسارگاد مراجعه نمایید. لازم به توضیح است که سپرده های فرعی تعریف شده بر روی یک کارت فقط در خودپردازهای بانک پاسارگاد و سامانه اینترنت بانک شناسایی می شوند . بنابراین هنگام انجام تراکنش ها بر روی درگاه های سایر بانک ها و همچنین خرید کالا و خدمات فقط سپرده اصلی کارت قابل شناسایی می باشد.
    • خیر، صدور کارت نقدی برای اشخاص حقوقی ممنوع می باشد . البته بانک پاسارگاد به منظور تسهیل دریافتی های اشخاص حقوقی نسبت به اختصاص کارت مجازی 16 رقمی اقدام می نماید که قابلیت دریافت وجه از کلیه کارت های عضو شبکه شتاب را دارا می باشند.
    • برای این منظور می توانید از روش های ذیل استفاده نمایید : 1-سامانه های موبایلی ( همراه بانک ، پرداخت همراه ) 2-سامانه بانکداری مجازی ( منوی کارت  گزارش های کارت  گزارش تراکنش های کارت ) 3-دستگاه خودپرداز پاسارگاد 4-مراجعه به نزدیکترین شعبه
    • بن‌کارت به عنوان جایگزین مناسب برای بن‌های کاغذی جهت پرداخت‌های غیر نقدی به پرسنل سازمان‌ها و با قابلیت شارژ مجدد صادر می‌گردد.ماهیت این کارت غیرنقدی بوده و مبلغ آن در هنگام صدور، از سوی سازمان متقاضی تأمین و پرداخت می‌گردد. بن کارت شتابی، قابل استفاده در پایانه های فروش (POS) شبکه شتاب می‌باشد.
    • برای این منظور می توانید به نزدیکترین شعبه یا کیوسک های بانک پاسارگاد مراجعه نموده و اگر تمایل به خرید کارت هدیه با عکس و طرح دلخواه هستید می توانید به آدرس www.pep.co.ir ( شرکت پرداخت الکترونیک ) مراجعه و نسبت به ثبت سفارش اینترنتی خود اقدام نمایید.
    • 1- برداشت نقدی از خودپردازهای بانک پاسارگاد 2- خرید از کلیه پایانه های فروشگاهی و درگاه های اینترنتی 3- انتقال وجه کارت به کارت های بانک پاسارگاد از طریق خودپرداز پاسارگاد
    • جهت استفاده از این گزینه می بایست در ابتدا از طریق مراجعه به نزدیکترین شعبه بانک پاسارگاد نام کاربری و رمز تهیه فرمایید . در ادامه به امکانات موجود در این گزینه می پردازیم : / 1-1-کلید 1 ( عملیات بانکی ) که خود شامل چندین گزینه به شرح ذیل می باشد : / 1-دریافت موجودی : اعلام موجودی با وارد کردن شماره سپرده 2-دریافت شماره شبا : اعلام شماره شبا با وارد کردن شماره سپرده 3-دریافت 3 گردش آخر حساب 4-انتقال وجه : فقط بین حساب های خود مشتری در بانک پاسارگاد 5-فاکس گردش حساب : ارسال گردش حساب تا 90 روز اخیر 6-پرداخت قبض با شماره سپرده 7-دریافت فاکس اطلاعات جزئیات سپرده های خود / 1-2-کلید 2 ( عملیات کارت ) : این گزینه نیز شامل امکانات ذیل می باشد : / 1-اطلاع از لیست کارت ها : که فهرست شماره کارت های فعال مشتری را اعلام می کند 2-دریافت موجودی کارت ( کارت های پاسارگاد ) 3-مسدود کردن کارت 4-اطلاع از جزئیات پرونده کارت اعتباری 5-تسویه کارت اعتباری 6-فاکس گزارش پرداخت بدهی کارت اعتباری 7-ارسال اطلاعات کارت ها / 1-3-کلید 3 (عملیات چک ) : این گزینه شامل موارد ذیل می باشد : / 1-اطلاع از چک های صادر شده : با استفاده از این گزینه می توانید از وضعیت 3 برگ آخر چک ها یا شماره چک خاص صادر شده مطلع شده و همچنین فاکس چک های صادر شده خود را دریافت نمایید. 2-اطلاع از چک های واگذار شده : با استفاده از این گزینه می توانید از وضعیت 3 برگ چک آخر واگذار شده به حساب جهت وصول یا یک برگ چک خاص واگذار شده مطلع شده و همچنین فاکس چک های واگذار شده را دریافت نمایید. / 1-4-کلید 4 ( تسهیلات ) : گزینه های این منو شامل موارد ذیل می باشد: / 1-اطلاع از لیست تسهیلات 2-اطلاع از جزئیات تسهیلات 3-درخواست پرداخت قسط تسهیلات 4-اطلاع از نتیجه درخواست پرداخت قسط 5-لغو درخواست پرداخت قسط 6-دریافت اطلاعات تسهیلات از طریق فاکس / 1-5- کلید 5 ( اعلام تعداد سهام ) : / سهامداران گرامی می توانند با انتخاب این گزینه از تعداد سهام خود مطلع گردند. / 1-6- کلید 6 ( اطلاع از کلید های میانبر ) : / کلید میانبر به عنوان جایگزینی برای شماره کارت یا سپرده ایجاد شده به این ترتیب که هنگام ورود اطلاعات 16 رقمی کارت یا شماره سپرده که طولانی می باشد می توانید از کلید میانبر استفاده کنید . با استفاده از این گزینه می توانید از کلید میانبر اختصاص یافته به کارت ها یا سپرده های خود مطلع شوید. / 1-7-تنظیمات : این گزینه شامل موارد ذیل است : / 1-تغییر رمز ( جهت تغییر رمز فعلی خود از گزینه استفاده نمایید ) 2-اطلاع از 3 ورود آخر موفق 3-اطلاع از 3 تلاش آخر ناموفق / 1-8- دریافت فایل راهنمای استفاده از تلفن بانک /
    • 1- ارسال پیامک های برداشت از حساب با هر مبلغ 2- ارسال پیامک های واریز به حساب از مبلغ 500،000 ریال به بالا ( البته مشتریان گرامی در صورت تمایل می توانند با پرداخت کارمزد سالیانه 50،000 ریال جداگانه ، کلیه پیامک های واریز وجوه را بدون محدودیت دریافت نمایند ) 3- ارسال پیامک واریز سود ( این گزینه بصورت پیش فرض غیر فعال بوده و مشتریان گرامی در صورت تمایل می بایست درخواست خود را مبنی بر فعال سازی این مورد به شعبه مطرح نمایند ) 4- ارسال پیامک صدور صورتحساب کارت اعتباری 5- ارسال پیامک ورود رمز اشتباه کارت 6- ارسال پیامک ورود رمز دوم اشتباه کارت 7- ارسال پیامک ورود به سامانه های بانکداری الکترونیک ( اینترنت بانک، موبایل بانک ، تلفن بانک )
    • مشتریان گرامی می توانند از طریق مراجعه حضوری به نزدیکترین شعبه بانک پاسارگاد این سرویس را فعال یا غیر فعال نمایند . در حال حاضر کارمزد استفاده از این خدمات سالیانه 100،000 ریال می باشد که 2 بار در سال به مبلغ 50،000 ریال از حساب مشتریان کسر می گردد.
    • این مشکل به چند دلیل رخ می دهد : 1-غیر فعال بودن سرویس پیامک مشتری یا ثبت اشتباه شماره تلفن همراه ایشان که از طریق مراجعه به شعبه رفع می گردد. 2-عدم ارسال پیامک ها توسط اپراتور به مشتری که از طریق تماس مشتری با اپراتور سیم کارت خود قابل رفع است. لازم به توضیح است که مشتریان گرامی می توانند از طریق مراجعه به نزدیکترین شعبه پرینت پیامک های ارسالی را اخذ نمایند. 3-Block یا مسدود شدن شماره مرکز پیام بانک ( 500019000( توسط تلفن همراه مشتری که با ورود به تنظیمات گوشی در قسمت مربوطه قابل رفع است.